Flipper fopt - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Peter van Dijk - WaarBenJij.nu Flipper fopt - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Peter van Dijk - WaarBenJij.nu

Flipper fopt

Door: Peter v Dijk

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Augustus 2019 | Indonesië, Lovina

11 augustus. De rollen zijn omgedraaid. Om 5 uur treitert de wekker mijn ogen open. Zonder ontbijt bevaren we de zee om dolfijnen te spotten. Van die lieve knuffeldolfijnen wil ik langs mijn bootje. De dolfijnen spotten met ons.
Camera scherp stellen, inzoomen, stabiel houden en klik. Te laat. En met een foto van een lullige golf ga ik de blits niet maken. Gelukkig toornt ginds weer een vin vlak boven het water. Poging 2. In volle vaart scheurt bootje naar de dolfijn. 127 bootjes volgen. Inzoomen en klik. Hebbes? Even checken... mispoes. Ik begin me te irriteren. Poging 3 t/m 117 zijn ook weinig succesvol. Flipper toont snuit, boot vaart er heen, Flipper is weg. Flipper fopt ons dus opzettelijk. Terwijl ik moedeloos begin te worden, grijnst Flipperdeflip van dolfijnoor tot dolfijnoor. Dit is de grens. Míjn fucking grens. “Kom dan hier als je durft”, schreeuw ik Flipper toe. “Nepvis dat je er rondzwemt! Met je vin! En je zachte niveahuidje! Dolfijn? Een mislukte potvis ben je! Dolklootzak!”
Flipper is duidelijk geïntimideerd en om mijn ferme woorden kracht bij te zetten duik ik in het water en start een achtervolging. Flipper vlucht. Tevergeefs. De details van het vervolg zal ik jullie besparen. Ook mijn kids lezen dit (pa mist jullie!). Iets met knuppels, harpoenen, flosdraad en draadjesvlees. Laat ik het daar maar bij houden. Eén leuk fotootje. Meer vroeg ik niet. Duidelijk gevalletje eigen schuld...

We voeren terug, ontbeten en voeren de zee weer op. Op zoek naar koraal. De onderwaterwereld op Bali deed me beseffen dat niet alle vissen mislukt zijn. Ik maakte vissenvriendjes en begon een passionele relatie met een zeepaard. Ik leefde lang en gelukkig en zo kent dit sprookje toch nog een dolfijn einde.

12 augustus
“Goeiemoggel dames en helen. Vandaag ik jullie laten zien halt van Bali. We gaan stoppen elgens in lestaulant met moooooi uitzicht. Daalna fijne vulkaan bekijken. Op duizend metel boven zeespiegels. Klatelmeel is hoog. En tempel gaan we ook bekijken. Van Boeddhatempel. Vandaag dluk. Heel dluk. Botanisch tuin na loench bekijken. En ook houtsnijwelk. Dan klaal en naal hotel. Met mooi zwembad.” Bram probeert. Zijn Nederlands is verstaanbaar. En hij belooft wat hij zegt. We zagen het allemaal. Nu is de zon onder en kijk ik wedelom tlug op mooie dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 08 Jan. 2018
Verslag gelezen: 857
Totaal aantal bezoekers 5603

Voorgaande reizen:

24 Juli 2020 - 06 Augustus 2020

PeternaarCuracao

26 Juli 2019 - 16 Augustus 2019

PeternaarIndonesië

03 Januari 2018 - 02 Februari 2018

Vietnam

Landen bezocht: